tävlingsmusik

Sitter just nu och fixar med låtar till tävlingarna som ska hållas på Helenedal i helgen. Svårt! Speciellt ärevärvs-låtar, kan bara komma på en massa klyschlåtar. Vet inte om det är bra att hålla sig till dem eller inte? Ett axplock av vad jag har nu är "Stand Up", "Cotton Eye Joe", "Live if Life" och "True Believer".. Funkar de eller? Själv har jag ju inte varit ute och tävlat, så jag vet inte vad folk gillar (även om man har varit åskådare på ett par tävlingar så har jag inte riktigt någon uppfattning om det faktiskt..).

Sedan kommer vi till musiken som spelas under ritterna (det är en dressyrtävling). Också svårt! Jag har väl inte riktigt så "mainstreamsmak" i musik, och tror inte att folk alltid uppskattar "okänd" musik på ett tillfälle som en dressyrtävling. Har samlat ihop lite klassiskt, lite 90-tals-pojkband-ballader och annat hopplock. En del Robbie Williams blev det också. Tror det går hem hos de som tävlar, men är inte säker alls..

Vilken musik tycker ni passar bäst för en dressyrtävling? Har ni några tips om ärevärvslåtar också kanske? Uppskattar all hjälp jag kan få!

2 kommentarer:

Matilda Holmström sa...

Queen fungerar alltid :D

Linda sa...

Ohh no, Cotton Eye Joe är ingen hit...
tina turner simply the best är ju givet

Skicka en kommentar