Stuteri MW 2009

Ännu ett ridlägerinlägg! Om sommaren 2009 på Stuteri MW. Och ja, jag var lite väl gammal för ridläger. Men jag valde att strunta i det! :)

Här är jag längst till vänster. Men denna gången inte på Sammys lilla rygg längre, utan Duschesse's.


Duschesse är ett av Maria Winbergs avelsston. Det är därför hon har en sån go mage!
Hon är utsedd till Premienstute och allt (en prestige-fylld utmärkelse i Tyskland). Och
hon är verkligen jättefin - men inte den lättaste. Antar att Maria tyckte att jag det fick vara
nog med att sitta och lyx-rida på en så pass lättriden ponny som Sammy. Kan tillägga
att de flesta som haft Duschesse åren innan mig har, med uppgivna röster, frågat
om de kan få byta.. Så man fick verkligen jobba för allt!


Men vi trivdes bra ihop! Det var verkligen kämpigt med denna lilla prinsessa, men när det väl gick vägen så var det ofantligt härligt.


Det gick till och med för mig att hoppa på henne! Och det är en bedrift ska jag säga. Jag är omöjlig på att hoppa på hästar som inte bara ger och ger i hoppningen.

Det var en fin sommar! Avslutar med den här bilden som Annika tog på Mahrdorf's Melody och hennes föl Mocca MW. Melody var förresten den jag fick rida sommaren efter - men det får jag ta en annan gång :)

4 kommentarer:

Erika sa...

Härliga bilder! :D

SV: tack detsamma! :D

Anonym sa...

Sv:
Nä, jag vet... Det är tyvärr ett av mina större problem (förutom när jag finstuderar manen...) och ju spändare hon är, desto svårare får jag att komma ner i sadeln ordentligt = skänkeln far omkring.
Tyvärr går det inte att rida utan stigbyglar på henne, hon klarar inte av att ha något som slår henne på bogen. Alternativ är ju att ta av dom helt, men det känns som ett större projekt... :P Kanske nån gång!

Annars är sadelklister på stövlarna en himlans bra grej! :D

Sandra sa...

Snygg häst iaf! :D

Katie sa...

Jag har ridit flera, många, av Marias hästar då jag haft Maria som tränare sedan jag var i 12 års åldern. Har såklart mest ridit mitt tävlings sto Twilight Star för Maria men det har också blivit att jag ridit Marias förra, idag framlidne, häst DaCapo. Melody, Dancermann, Duchess osv osv är några av dem jag har ridit =) Har ju blivit lite mer då jag och Marias dotter Fia är väldigt nära och goda vänner <3

Kan tänka att du hade ett trevligt ridläger hos Maria =)

Kramar, Katie

Skicka en kommentar