Ridskola

Ladina 2008 när jag hoppade henne i en liten klubbtävling. Vi kom trea!

Hemkommen från Kungsbacka. Jag fick en häst som heter Ladina idag - vilket jag var förtjust över! Vad jag kunde minnas var hon världens härligaste, som man - om man ville - bara egentligen kunde sitta och slörida på om man inte riktigt orkade, och det skulle ändå gå bra...

Hon var dock inte riktigt som jag kom ihåg henne.. Galet ojämnt musklad, lite hackigt steg, och kort sagt inte lika bra. Dock är hon väldigt ärlig, och kan ändå försöka göra lite vad man ber henne om, om hon väl märker att man inte ger upp i första taget ;) Så de sista tio minuterna gick jättebra, och det får man väl ändå vara glad över..

Älskar att rida olika hästar - man utvecklas så mycket mer som ryttare då, istället för att åka omkring på samma kuse hela tiden och då gärna hamna i massa mönster. Dock hade jag hellre sett att hela "lektionen" mer var att man fick en häst som man får rida helt som man vill, och att man sedan får hjälp av ridläraren med det man själv väljer att hålla på med.. Det hade varit något! Men jag kanske är lite skadad också av att i drygt ett år helt bestämma själv när jag vill sakta av till trav.. ;)

Någon mer som rider på ridskola, eller på andra hästar utöver sin egna?

1 kommentarer:

SOFIE sa...

Jätte fin bild! :D

Skicka en kommentar