Stuteri MW 2008

Apropå det där träningslägret i Tyskland, kom jag att tänka på alla de år jag har åkt på ridläger. Här kommer ett inlägg om en av de gångerna som jag åkt till Stuteri Maria Winberg i Väröbacka. Detta är alltså första året jag hade med mig en systemkamera - men jag kanske kan leta reda på bilder från tidigare år också. Senare med, för den delen!

Här är tvilling-Annika med Herkules, kompis-Sigrid med Missa d'Arjon och jag med världens bästa Sammy.


Sammy hade jag redan haft i några år innan, och detta blev mitt sista med honom som lägerhäst. Han är en liten tysk ridponny med ett stort hjärta! Världens bästa.

Här rider Annika på fina lilla Herkules.


Och här rider jag fint på Sammy! Till mitt försvar så var det terränghoppning vilket Sammy älskar lite föör mycket. Han var skitsvår att hålla in - men som man kan se så sitter jag och skrattar: det kändes som om man kunde klara vad som helst med den lilla ponnyn!

Jag och tvillingen igen - lite småprat mellan rundorna! Kan inte komma över hur kul det var. Väldigt sugen på terränghoppning nu!

Det är förresten jättefint på Stuteri MW. Massa föl och hundar som springer runt i ett enda virrvarr i det höga gräset. Blommor och blad! Sommar och sol! Världens sommar-paradis, kort sagt.

Kolla! Jag kan hoppa! Ser ut som en liten kyckling med vingarna och allt, men vann stilhoppningen gjorde vi i alla fall! Även om jag red fel väg två gånger, vilket säger en del om mina tävlingsnerver - det här var ju inte ens en riktig tävling...

Det är så roligt när man få se ridlägerägarens dotter Sofie rida deras fina ridponny-hingstar dessutom. Här är hon på Verona's Gershwin eller Feno-Me - har svårt att skilja på dem!


Sammy är utan tvekan min största ponny-kärlek! En underbar liten häst kort sagt.
Och jag tror minsan ett detta var ett av de bästa ridläger-åren i mitt liv. Grymt!

Ridlägerna jag åkt på genom åren tycker jag har varit fantastiska upplevelser - jag uppmanar alla att åka på så många de kan, för det är ju onekligen galet roligt ;)

Send Me On My Way - Rusted Root

1 kommentarer:

Emma Karlsson sa...

Jag ska åka till MW nu i sommar och hoppas verkligen att jag får Sammy som lägerhäst då jag fasnade för honom på hemsidan.
Hur var han att rida? :)
Kram Emma

Skicka en kommentar