Fredag


Har inte varit på stallet i ungefär en vecka nu. Skall se om jag kan åka dit imorgon bitti och rida ett pass! Saknar min skrutt!

Det är nämligen så att jag ju delar pållen med hela familjen. Det är mamma som älskar att göra allt med hästen förutom att rida (vilket är konstigt eftersom det är hon som är den drivande kraften i att vi ens har en häst...), pappa som rider oftast - på veckodagarna och för tränare en gång i veckan, och jag och min tvillingsyster som rider när vi har tid.

Förrut red även jag och Annika (tvillingen) för tränare en gång i veckan och i regel minst en gång till, men efter att de ändrat mitt schema har jag inte längre möjlighet att åka till stallet de tider som man kan ha träning..

Min storasyster har endast ridit Ingvar ett fåtal gånger, men också för tränare. Hon har dock varit i Nya Zeeland sedan början av januari (men kommer hem 18:e maj!).

1 kommentarer:

Anonym sa...

SV;
Tack! :D
Hon lägger huvudet på sne innan hon har blivit helt eftergiven i höger sidan. Tyvärr tog minneskortet slut, så detta är bara från början av passet.
Det jag brukar vara riktigt noga med, är att hon blir helt loss i sidorna, för att då få en ärlig eftergift. Har hon det, lägger hon inte huvudet på sne. Jag brukar överdriva ställningen, för att sen plocka upp henne succesivt på yttertygeln. Jag brukar oxå variera ställningen, ställa utåt och sen innåt, för att se att hon är med mig. Det brukar släppa sen! :D // Emma

Skicka en kommentar