Morgonpass: bildbomb!

Hemkommen från ett härligt ridpass i solen! Jösses vad det är varmt för att vara april.
Jag mottar jättegärna kritik!




Ett av mina större problem med min sits: jag lutar mig på tok för långt tillbaka! Den här bilden är i och för sig tagen när jag gör världens uppfångning, men ändå. Måste gymma upp lite "korsett-muskler" så att jag får mer stabilitet...

Andra stora problemet: kan inte för mitt liv trampa ned hälarna ordentligt.. Speciellt inte min högra, av någon anledning. Tror det har att göra med min knäskada jag fick förra året?

Här ser man ganska bra ett av Ingvars största problem - han har otroligt lätt för att hänga i handen. Då bryr han sig  inte ett skvatt om man skulle hänga en nedrans bil i dedär tyglarna.. Just detta med att de blir hårda i munnen tycker jag lätt kan bli en ond cirkel - himla svårt att bryta. Har hört att det är ganska vanligt hos Beach Boy-avkommor? Hursom, så har jag svårt för att få honom lätt och fin i munnen, vilket kan sluta med att jag sitter och är irriterad i ena änden av tygeln, och han gapar och har sig i andra ändan..



Upp med blicken! Få upp hans nacke! Mer aktivitet i bakbenen! Ihop med händerna! Ned med hälen! Oj oj, jag kan bara höra min inre ridlärare banna mig...



Men en duktig ponke är han ändå. Hihi, kolla den fina underläppen!

Klapp!

6 kommentarer:

Rebba sa...

sv: Tack :d

angelica sa...

hej, vilken fin blogg du har!
Tycker du kan vara lite gullig och rösta på mitt bidrag här http://visadintalang.se/ett-fotobidrag-av-angelica
som tack för din röst får du en länkning i min blogg, tack! :D

cornelia sa...

naaw, ja hon är så söt så! Å din häst också :D fast jag är vegitarian så jag vill nog inte äta den, ahahha :D

Sanna sa...

Hehe, du har väl stigbyglarna på fel håll? :)

Karin Lindberg sa...

Sanna: Haha, nä faktiskt inte ;) Vi har satt säkerhets-gummi-grejen (?) på insidan för att man ska ha "säkra" stigbyglar, men att det ändå skall se snyggt ut! Men roligt att du såg det, haha!

Elise sa...

Vad kul att du tycker det! :D

Fina bilder på pållen! Om man ska ge lite kritik; Upp med blicken! :D Samma problem som jag har ;) Sedan vrid om handen på en del bilder :)

Annars rider du väldigt snyggt! Gillar din blogg! :)

Skicka en kommentar